بابا و دخترش

بابا و دختراش

Thursday, June 30, 2005

بلاخره کار خودتون رو کردید!!!!


بلاخره کار خودتون رو کردید. هرچی به شما گفتیم گوش به حرف نکردید . فریاد زدید و داد زدید و صدای ما رو خفه کردید. همه اش برای اینکه حرف خودتون رو به کرسی بشونید . حالا این هم نتیجه اش . همین رو می خواستید دیگه خانم های فیمینیست عزیز؟ چند وقت دیگه که نسل مردا ور افتاد اونوقت می فهمید چه کردید. بازم بگم یا دیگه بسه؟( این متن هیچ ربطی به انتخابات نداره )

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, June 29, 2005

نکته 1: وزارت کشور یک سری آمار جدید توی سایت خودش گذاشته که طبق معمول جمع آرای مرحله اول اون با اطالاعات قبلی فرق می کنه . به نظرم کامپیوتر ها شون رو از سیستم الکتریکی به سیستم استفاده از مواد بازیافتی و کامپوست و pehenارتقا دادند. در هر حال هرکی نمایش آماری رو خواست این زیره (روی عکس ها کلیک کنید تا بزرگ بشه ) . تحلیل اش هم اینجا ست



----------------------------------------
نکته 2- ظاهرا اونهایی که عادت به کپی و پیست کردن آرای مورد نظرشون در صندوق انتخابات دارند بد شون نمی آد عین همین کار رو با قسمت نظرات مردمی روزنامه شون هم انجام بدند. فقط یک نگاهی به ستون كيهان و خوانندگان روز 8 تير بکنید و نظراتی که با نام {خلج از كرج }و {موسي پور} و {محمدي} چاپ شده رو بخونید
----------------------------------------


نکته 3- آقا ابطحی یک مطلبی نوشته در مورد نامردی در انتخابات . این پیغام رو هم من امروز براش فرستادم . سوال و جوابی هم که قبلا با هم داشتیم هم بعدشه.

آقای ابطحی. حرف شما رو قبول دارم که خیلی نامردی در حق آقای خاتمی شده
ولی فراموش نکنیم که افرادی هم که دور و بر آقای خاتمی هستند از جمله خود جناب عالی کم نامردی نکردید. فراموش کردید در گرماگرم انتخابات چندبار به شما و دیگران پیغام دادم که وزارت کشور آرای بیش از ۸۰ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور رو که با بدترین شرایط و زیر باران فحش و استهزای دیگران رای دادند رو اصلا به حساب نیاورده اونوقت جواب شما چی بود؟ اول گفتید ؛من نمی دانم شما به چه دلیلی به این جمع بندی رسیدید! ؛ و بعدش هم که کل آمار وزارت کشور رو براتون دوباره بازنویسی و بازشماری کردیم گفتید {در مسئله تقلب مشکل اصلی تر در رای سازی است }.

آقای ابطحی عزیز اونهایی که دشمن آقای خاتمی اند و در مقابله با او از دست زدن به انواع و اقسام زشتی ها کوتاهی نمی کنند نامردند ولی اونهایی که خودشون رو دوست خاتمی نشون می دند ولی برای پوشاندن خلافکاری هاو گندزدنهای خودشون از آبروی خاتمی مایه می زارند نامـردترنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد !!!!!!

---------------------------------------------

این هم سوال و جواب قبلی:

نوبسنده وبلاگ بابا و دخترش: ببخشید آقای ابطحی ولی به نظر می رسه که من تا حالا بی خود به شما و بقیه دل خوش کرده بودم وقتی که بیخیالی شما ها رو دربرابر اشتباه وزارت کشور در اعلام نتایج انتخابات می بینم می فهمم تا حالا وقت خودم رو پای حرفهای شما هدر دادم وگرنه اگه یکی بود که یک ذره دل اش برای مردم می سوخت بعد از اونکه این همه مدرک از جمله کل آمار انتخابات و جمع شون واطلاعیه وزارت کشور و آمار متناقض توی سایت وزارت کشور و ... رو نشون اش می دادم اقلا یک تکونی به خودش می داد شما که حتی جواب سوال های من رو هم نمی دی !
(۲ تير ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۵)



پاسخ ابطحی: در مسئله تقلب مشکل اصلی تر در رای سازی است که ظاهرا نهادینه شده است

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, June 21, 2005


وزارت کشور در جمع آرای داخل کشور هم اشتباه کرده بود!


همونطور که دیروز و امروز نوشتم وزارت کشور در آماری که اعلام کرده و منتشر شده اشتباه کرده یکی اش اینکه آرای ایرانیان خارج از کشور رو به مجموع اضافه نکرده و دیگه اینکه جمع آرای داخل کشور رو هم درست حساب نکرده ( این یکی رو تا امروز جرات نداشتم بلند بگم فقط به یکی دو نفر از دوستان نشون داده بودم ) ولی مثل اینکه وزارت کشور کم کم داره متوجه اشتباه اش می شه. نگاهی به سایت شون بندازید و امار جدید شون رو با اونچه که قبلا اعلام کرده بودند مقایسه کنید:
آمار جدید :

( اگه لینک اش مشکل داره برید توی سایت وزارت کشور و روی لینک سمت چپ روی نتايج انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری در کل کشور کلیک کنید)

نتايج شمارش آراء در كل كشور


نام کانديدا آرای کسب شده
1 اكبر هاشمي بهرماني 6179653
2 محمود احمدي نژاد 5710354
3 مهدي كروبي 5056686
4 محمد باقر قاليباف 4075189
5 مصطفي معين 4069699
6 علي اردشير لاريجاني 1716081
7 محسن مهر عليزاده 1287440

این هم خبری که قبلا اعلام کرده بودند::
و در روزنامه ها هم چاپ شده [روزنامه ایران] [شرق] [سایت گویا]

نتايج نهايي نهمين دوره انتخابيه رياست جمهوري اعلام شد

نتايج نهايي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و آمار آراي مأخوذه از شركت كنندگان اعلام شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در مجموع تعداد 29 ميليون و سيصد و 17 هزار و 42 رأي از شركت كنندگان اخذ شد كه از اين تعداد 6 ميليون و 159 هزار و 453 رأي را اكبر هاشمي بهرماني به خود اختصاص داد.
همچنين محمود احمدي نژاد تعداد 5 ميليون و 710 هزار و 354 رأي را به خود اختصاص داد. به اين ترتيب اكبر هاشمي بهرماني و محمود احمدي نژاد به دور دوم انتخابات رياست جمهوري نهم راه يافتند.
براساس اين گزارش، مهدي كروبي با كسب 5 ميليون و 66 هزار و 316 رأي، محمد باقر قاليباف با كسب 4 ميليون و 75 هزار و 189 رأي، مصطفي معين با كسب 4 ميليون و 54 هزار و 304 رأي، علي اردشير لاريجاني با كسب يك ميليون و 740 هزار و 163 رأي و محسن مهرعليزاده با كسب يك ميليون و 289 هزار و 323 رأي در رتبه هاي بعدي حائزين اكثريت آرا قرار گرفتند.
همچنين تعداد يك ميليون و 221 هزار و 940 برگ رأي باطله در اين انتخابات اخذ شد.

---------------------------------------

تازه هنوز مشکل آرای ایرانیان خارج از کشور به جای خودش باقیه
--------------------------------------
پ . ن . - از بس به همه گفتم و کسی محل نکرد بلاخره گشتم و یک شماره تلفن توی وزارت کشور پیدا کردم و باهاشون صحبت کردم امیدوارم که تاثیر داشته باشه !

این نامه رو هم براشون می فرستم


ستاد انتخابات کل کشور

با سلام
به دنبال درج آمار اولین دور انتخابات نهم ریاست جمهوری در سایت وزارت کشور به تفکیک شهرستان و تحلیل آماری آن مشاهده می شود
الف) مجموع آرای اعلام شده در گزارش نهایی وزارت کشور که در کلیه جراید کشور به عنوان نتیجه نهایی انتخایات درج شده با مجموع آرای شهرستانهای کل کشور ( استخراج شده از سایت وزارت کشور) مطابقت ندارد. جزییات آن به شرح زیر است :

آرای اعلام شده :
1 اكبر هاشمي بهرماني 6159453
2 محمود احمدي نژاد 5710354
3 مهدي كروبي 5066316
4 محمد باقر قاليباف 4075189
5 مصطفي معين 4054304
6 علي اردشير لاريجاني 1740163
7 محسن مهر عليزاده 1289323


مجموع آرای شهرستانها:
1 اكبر هاشمي بهرماني 6179653
2 محمود احمدي نژاد 5710354
3 مهدي كروبي 5056686
4 محمد باقر قاليباف 4075189
5 مصطفي معين 4069699
6 علي اردشير لاريجاني 1716081
7 محسن مهر عليزاده 1287440

تفاوت :
اكبر هاشمي بهرماني 20200
2 محمود احمدي نژاد 0
3 مهدي كروبي 9630
4 محمد باقر قاليباف 0
5 مصطفي معين 15395
6 علي اردشير لاريجاني 24082
7 محسن مهر عليزاده 1883

خوشبحتانه امروز مشاهده شد که آمار مندرج در سایت تصحیح گردیده ولی لازم است که این نکته از طریق جراید عمومی به اطلاع کلیه مردم قرار داده شود .

ب)علاوه بر این در جمع آرای نهایی ، آرای ایرانیان خارج از کشور محسوب نشده است (فایل پیوست را ملاحظه نمایید ) که لازم است این نکته هر جه زودتر اصلاح شود زیرا علاوه بر اینکه در آمار نهایی تعییراتی ایجاد می کند باعث تعییر در رتبه بعضی از کاندیدا ها ( آقای معین از رتبه 5 به 4 و آقای قالیباف از 4 به 5) هم می شود.

نتیجه نهایی پس از در نظر گرفتن آرای ایرانیان خارج از کشور به این صورت حواهد بود
1 اكبر هاشمي بهرماني 6210332
2 محمود احمدي نژاد 5718129
3 مهدي كروبي 5064170
4 مصطفي معين 4090444
5 محمد باقر قاليباف 4083773

6 علي اردشير لاريجاني 1720211
7 محسن مهر عليزاده 1288916
کل آرای ماخوذه = 29400860
آرای صحیح = 28175975
آرای باطله = 1224885


از آنجایی که انتشار آمار قبلی به دلیل غیر واقعی بودن یک تخلف انتخاباتی است خواهشمند است هرچه سریعتر نسبت به اصلاح آنها و اطلاع آمار صحیح به عموم هموطنان اقدام فرمایید.

با تشکر
آدرس سایت = http://www.bandeh.blogspot.com

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

در ادامه بحث دیروز بلاخره یک جایی پیدا کردم که لیست رو بگذارم خودتون می تونید برید و سر بزنید و با ماشین حساب چک کنید ببینید درسته یا نه ولی شرط اش اینه که جواب اش رو به من هم بگید. راستی گفتم جواب ، این هم جواب آقای ابطحی به من :!
-----------------------------------
بابای وبلاگ بابا و دخترش: آقای ابطحی
همین الان با بررسی آمار وزارت کشور متوجه شدم آراء ایرانیان خارج از کشور در جمع کل آرا در نظر گرفته نشده. صرفنظر از اینکه این مسئله نتیجه نهایی را عوض نمی کنه ولی یک توهین بزرگ به ایرانیان خارج از کشور و یک تخلف انتخاباتی است! علاوه بر این در نتیجه نهایی آرا دکتر معین تاثیر دارد. خواهش می کنم بررسی کنید و نتیجه رو هم برای عموم روشن کنید. متشکرم

(۳۰ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۶)

پاسخ آقای ابطحی: من نمی دانم شما به چه دلیلی به این جمع بندی رسیدید!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, June 20, 2005

آرای ایرانیان خارج از کشور در نظرگرفته نشده!

یکی دو روز بود که منتظر رسیدن آمار جزیی وزارت کشور بودم که بلاخره امروز روی سایت شون قرار گرفت. تازه تجزیه و تحلیل رو شروع کردم که به اولین نکته عجیب رسیدم
در مجموع کل آرای اخذ شده ، آرای ایرانیان خارج از کشور محسوب نشده. اگر بتونم جایی پیدا کنم فایل اطلاعات اش رو می گذارم تا شما خودتون هم بتونید چک کنید. چندتا نکته دیگه هم هست که دارم دوباره بررسی می کنم اگر درست بود میگذارم اینجا. در کل نتیجه انتخابات تغییر چندانی نمی کنه ولی باعث می شه رتبه دکتر معین و قالیباف با هم عوض بشه و تعداد آرای کاندیدیا ها رو عوض کنه. این نامه رو هم امروز برای ابطحی و دکتر شیرزاد فرستادم (پیامگیر سایت دکتر معین کار نمی کرد!)
.

جناب ابطحی
با بررسی آمار وزارت کشور مشخص می شود که آرای ايرانيان خارج از کشور در نتيجه نهايی در نظر گرفته نشده که اين يک تخلف انتخاباتی است. درست است که ممکن است در نتيجه نهايی تاثيری نداشته باشد ولی اولا آرای نهایی کاندیدا ها از جمله دکتر معین را دستخوش تغییر می کند در ثانی توهين بزرگی به ايرانيان خارج از کشور است و ثالثا بدعتی شوم خواهد بود. خواهش می کنم اين نکته را با مسئولين ستاد انتخابات و رياست جمهوری در ميان بگذاريد و نتيجه را هم برای اطلاع عموم منتشر کنيد.
متشکرم
بابای وبلاگ بابا و دخترش
http://bandeh.blogspot.com/

--------------------این هم لینک های دیگه به همون مطالب اگه لینک های بلا کار نکرد :
1- کل آرای اعلام شده از وزارت کشور

2- آرای ایرانیان خارج

3- برای جزییات آمار هم به سایت وزارت کشور برید و روی لینک نتايج انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری کلیک کنید

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Friday, June 17, 2005

نیوتن و انتخابات ریاست جمهوری



قانون سوم نیوتن ( قانون عمل و عکس العمل)= هر عملی را عکس العملی ست مساوی و مختلف الجهت! [مرجع اطلاعات عمومی!!]

دبیرستان که بودیم توی کتاب فیزیک یک قانونی بود(اگه حذف اش نکرده باشند باید هنوزم باشه) به اسم قانون عمل و عکس العمل که اون روزها فکر نمی کردم زیاد هم بدردی بخوره ولی یک کم که بزرگتر شدم دیدم ی دل غافل تمام دنیا داره روی این یه قانون می چرخه !

نمونه اش 8 سال پیش که انتخابات دوره اول خاتمی بود چقدر جوش می زدیم و حرص می خوردیم که عده ای می گفتند " ما که می دونیم ناطق برنده می شه پس بی خود رایمون رو حروم نمی کنیم"
همه روزنامه های طرفدار خاتمی در بهترین حالت می نوشتند اگه تقلب نشه خاتمی می رسه به دور دوم (معنی اش اینکه شانس خوبی نداریم)هیچکس باور نمی کرد که یکضرب ماجرا به سرانجامی برسه که برای همه عجیب باشه.
بعد از انتخابات خیلی ها بخصوص اون طرفی ها رفته بودند دنبالش که چرا شکست خوردند یادمه که باهنر که یک کمی باهوش تر از بقیه بود یک لیستی تهیه کرده بود از مواردی که به وجهه جناب ناطق ضربه زد و رای اش رو کم کرد که بیشترش تاثیر اقدامات خودی ها شون بود از جمله مصاحبه برادر جناب ناطق و ...

تازه خیلی ها رو از قلم انداخته بود از جمله :
1- تیتر روزنامه های جناح راست که همه اش می گفتند ناطق منتخخب رهبره
2- اقدام شورای نگهبان در بهم زدن ترتیب الفبایی لیست اسامی (ن - الف - ب - ...)
3- اقدامات گروههای فشار در جلسات سخنرانی و ...

اون نیرویی چندین مگا نیوتنی که اونها راه انداخته بودند عکس العمل اش هم همونقدر بود ولی در جهت مخالف که نتیجه اش رو همه یادشونه.

نتیجه گیری اخلاقی این مطلب اینکه خواستم تشکر عمیق خودم رو از تهیه کننده و سراینده و تصنیف ساز و خواننده این شعر ابراز کنم که در این شرایط خاص فرصتی رو ایجاد کردند تا همگی یک کمی قر بدیم . شما هم اگه دلتون خواست دست بکار شید

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Thursday, June 16, 2005

لیست برندگان وبلاگهای مدافع آزادی بیان بلاخره معلوم شد.
همونجوری که حدس زده می شد وبلاگ مجتبی سمیعی نژاد در بخش ایران اول شد. مبارک باشه امیدوارم کمکی به آزادی اش بکنه.

یک وبلاگ دیگه فارسی هم جزو برندگان هست . وبلاگ يادداشت هايی از کابل . بدنیست سری به اش بزنید . مطالب جالبی داره بخصوص از بدرفتاری هایی که در ایران با افاغنه می شه. یک مطلبی هم درباره تبرئه شدن مایکل جکسون نوشته که لحجه و اصطلاحات جالب اففانی اش اونو جالبتر هم کرده :"
و اگر علاقمند باشيد که مايکل جکسون را در جلد تصوير ببينيد، پس قيام کنيد که هنوزم دير نشده است در ابعاد زندگی او نفوذ کنيد و درک خواهيد کرد که مايکل جکسون يک آدم ساده نيست بلکه بسيار هم بزرگوار است جدا از افکار قندهاری‌اش. او يک اسطورهء قرن است و يک نابغهء عصر خودش. او سلطان قلب‌های زنده است مثل خودش شاد و شمشاد.
"

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Saturday, June 11, 2005

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Thursday, June 09, 2005

خوب مبارکه . بلاخره رفتند جام جهانی. این دوتا عکس هم خیلی جالب بود ممنون از صفا و sonycard20

حالا می فهمم چرا بعد از مسابقه کامنت دونی آشپزباشی غلغله شد !


عکس های حضور خانم ها تو ورزشگاه به صورت مرحله به مرحله رو هم می تونید اینجا ببینید
-------
راستی اگه می خواهید درباره عکس های مجله تایم که دیروز گفتم بیشتر بدونید برید اینجا

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, June 08, 2005

حسابی گشنه ام شده بود . زنگ زدم به مامان نیلوفر که اگه کاری نداره برم دنبال اش با هم بریم رستوران هندی که تازه کشف اش کردم. خوشبختانه همه چیز مهیا بود و نیم ساعت بعد داشتیم اونجا غذا می خوردیم به نظر من که غذاش سالمه و سریعه و از همه مهمتر خوشمزه است ولی مامان نیلوفر می گه که حسابی تنده . خوب اگه رستوران هندی غذاش تند نباشه که می شه چینی دیگه. بعد از غذا هم چون هنوز یک 5 دقیقه ای فرصت داشیم رفتیم که کمی تو پیاده رو قدم بزنیم که جلوی مغازه بعدی هر دوتا مون خوشکمون زد. اگه شما هم این عکس رو 3 - 4 برابر اندازه معمولی توی تبلیغات روزنامه فروشی می دید همین حالت بهتون دست می داد. به قول مامان نیلوفر آدم یک لحظه فکر می کنه ایرانه. خواستم از ازش یک عکس بگیرم ولی عیال جلوم رو گرفت ناچار $5.50 پیاده شدیم و مجله رو خریدیم.



پ .ن 1- توی مجله دو سه تا مطلب راجع به ایران داره که بنظر خوندنی می آند [1] - [2]- [ 3] - 4

پ - ن 2- توی سایت اصلی مجله که دنبال می گشتم دیدم که عکس روی جلدش چیز دیگه ایه ظاهرا" ورژن استرالیایی مجله عکس رفسنجانی روی جلدش زده
---------
بابا یکی جلوی این مرتیکه رو بگیره وگرنه ما باید شبانه روز کاروزندگی مون رو ول کنیم و تمام سه کاری های جناب سردار رو پوشش وبلاگی بدیم


جناب سردار تو که اسب سواری بلد نیستی چرا بیخودی خودتو خراب می کنی عزیز برادر؟

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

دو عکس جالب از دکتر سردار خلبان قالیباف !!!



| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, June 07, 2005

دو خبر جالب

خبر۱ (امریکا)- راسل کرو هنرپیشه مشهور به جرم پرتاب کردن تلفن به سمت کارمند هتل محل اقامت اش بازداشت و با پرداخت وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد. در صورت مجرم شناخته شدن او در دادگاه قاضی می تواند تا ۸ سال زندان برای او در نظر بگیرد!



خبر ۲ - (ايران )آمبولانس در حال مأموريت توقيف شد
آمبولانسى كه در حال انجام مأموريت بود، توسط گشت پليس آگاهى متوقف و به پاركينگ منتقل شد. اين اقدام در پى رأى قاضى دادگاه صورت گرفت كه به علت اختلاف حساب دستور توقيف اين خودرو را صادر كرده بود.يكى از مسؤولان مركز آمبولانس ناجى در مورد اين حادثه به خبرنگار ما گفت:" به افسر گشت توضيح داديم كه در حال انجام مأموريت هستيم و بيمار كه دچار مشكلى قلبى است، بايد با تجهيزات خاص و مطمئن منتقل شود و اگر اين مسأله انجام نشود، جان بيمار به خطر مى افتد و از او خواستيم اجازه دهد تا بيمار را به بيمارستان منتقل كنيم و بعد از آن آمبولانس را توقيف كند.
از او خواستيم كه يكى از مأموران سوار آمبولانس شود و آنها به تعقيب آمبولانس تا بيمارستان بپردازند، ولى قبول نكردند و گفتند دستور قضايى است،...پس از اينكه ديديم از صحبتها راه به جايى نمى بريم، ناچار شديم بيمار را در شرايط بسيار خطرناك با يك خودرو شخصى به بيمارستان منتقل كنيم"

حالا دیدید سیستم قضایی ما چیزی کم از مشابه امریکایی اش نداره! اگه اونها فرد مجرم رو صرفنظر از معرفیت و مال و منالش توی روز روشن دست بسته می فرستند زندان در عوض توی ایران حتی آمبولانس در حال حمل مریض رو بدون توجه به بهانه های واهی خطر مرگ بیمار و غیره یک راست می برند بارداشتگاه پلیس!! به این می گند ... !!!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, June 06, 2005

اینم امروز از رو دست هاله کپی کردم:از مصاحبه گنجی با روزنامه روز:

سوال: حالا خداکند که اين طوري نشود، ولي فکر کنيد فردا روزي است که بايد دوباره برگرديد زندان. چه احساسي داريد؟

پاسخ: احساسي ندارم. ما از اول که به اين راه مي آمديم مي دانستيم بازي با مرگ است.حالا هم به صراحت مي گويم ما با ديکتاتوري شخصي روبه رو هستيم. آقا، ۱۵ سال حکومت کرده، مي خواهد مادام العمر هم حکومت کند. من با اين مساله مخالفم و مي گويم دموکراسي با اين حرف سازگاري ندارد. من مي گويم اگر انتخابات آزاد قرار است برگزار شود، اين انتخابات بايد در برابر آقاي خامنه‌اي باشد. ايشان بايد، نه به عنوان رهبر، بلکه به عنوان رئيس جمهور بيايد در يک انتخابات آزاد شرکت کند، اگر مردم راي دادند، حکومت کند، اگر راي ندادند، کنار برود. من مي‌دانم گفتن اين حرف در کشور من يعني بازي با مرگ. يعني من بايد مفصل هزينه‌اش را بدهم. ولي من آگاهانه اين را انتخاب کردم، پايش هم ايستاده‌ام. ديگر نمي دانم چه احساسي بايد داشته باشم. شما هم حرف مرا سانسور نکنيد، هزينه‌اش را خودم بايد بدهم.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, June 01, 2005

من هم اين متن را امضاء مي کنم

کار من اين چند روزه شده تقلب از روي دست آشپزباشي. شايد اينجوري کمي دستپختم بهتر بشه. در هر حال اين متن رو رفيق ما از روي دست حميدرضا زندي نويسنده‌ي نقش خيال کپي کرده منم ار روي دست اون کپي ميکنم شما هم اگه خواستيد از هرکدوم از اينها کپي کنيد. اگرم آدرس تون رو به نويسنده اصلي اطلاع بديد بد نيست.



هشت سال گذشت، از روزی که این سید نجیب پای در گودال سیاست گذاشت، با هزار هزار چشمی که بدرقه راهش بود.
سید مظلوم بود و نجیب. چشمانش چون دختری نورسیده حیا داشت. رئیس جمهوری که در مقابل دیدگان ما بغض می‌کرد و می‌گریست. او نجیب‌تر از آن بود که هم‌آورد دنیای چرک و هزار توی سیاست ‌پیشگی باشد.
گفتگو، اعتدال و نرم خویی، چیزی بود که به برکت نفَس او در فضای حاکمیت پراکنده گشت، در جایی که حتی دوستان صادق او، - به اعتبار پیشینه‌شان- بویی از این حرف‌ها نبرده بودند!.
او نماینده آرزوهای ما بود، آرزوهایی که هیچ حد نداشت و می‌خواست به عوض ِ کاغذی که بانام سید در آن جعبه انداخته بود، سید تمام آمال جورُ واجور یک‌صد ساله‌ی ما را ، یک تنه به‌بار بنشاند. ما نام سید را بر کاغذی نوشتیم و به‌خانه‌هامان رفتیم و به او سپردیم که رویاهای تک تک ما را تعبیر کند و اگر نمی‌تواند، حتی بمیرد، که ما قهرمان مرده را بسیار دوست داریم.
ما اورا چون خود عجول و تند می‌خواستیم، سید اما،... صبور بود، آن‌قدر که نه فقط دشمنانش را، که دوستانش را نیز گاهی به ستوه می‌آورد و این صبوری بی‌حد گاهی بوی اهمال می‌داد و گلایه بر دل می‌نشاند و ما البته، هرگز از خود نمی‌پرسیدیم ما چه کردیم در همراهی او ، جز آن که در خانه‌هامان نشستیم و آن یک رای داده و نداده‌مان را، مدام در چشم باحیای او فرو ‌کردیم . چرا گمان بردیم که او با یاران و همراهان اندک خود، یک تنه باید تمام ایرادات انقلاب را اصلاح کند و ایران را پاک و پاکیزه، چون گلستان تحویل ما دهد.
اکنون او تنها و دل‌شکسته ، به انتظار رفتن در آستانه دری ایستاده است که هشت سال پیش بر روی دستان ما ار آن به میان آمده بود. رسول مهر و اعتدال می‌رود و غبار هزار کلوخی که دشمن و دوست بر سر او بارید، بر شانه‌هایش به‌جای مانده است. ما از او گلایه‌هایی داریم و او نیز شاید، اما مهرش بر دل‌های بسیاری از ما نشسته است. او می‌رود ولی عطر واژگان او در تاریخ سیاست ما می‌ماند: مهر، اعتدال و گفتگو.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?