بابا و دخترش

بابا و دختراش

Wednesday, February 05, 2003

من و قوانين ترموديناميک و وراثت!

به نظر شما قوانين ترموديناميک چه ربطی به وراثت دارند؟
امروز ديدم که مريم از مشکل کمد اش با قانون سوم[دوم؟ ] ترموديناميک نوشته بود ياد خودم افتادم چون من در مورد اينجور مشکلات خيلي تجربه دارم.خوشبختانه بعد از ازدواج با مامان نيلوفر يکسری از اون مشکلات يک دفعه حل شد . يعنی تا مدتی از ترس ايشون ديگه درجه آنتروپی من به صفر رسيده بود [نقض قانون سوم] ! اما ديروز دوباره مامان نيلوفر داشت شکايت می کرد که "اين دختره همه کارهاش به تو رفته هيچکدومتون عادت نکرديد يه چيزی رو سر جای خودش بذاريد . همه اش بايد يه نفر دنبال سرتون بدوه و ريخت و پاش های شما رو جمع و جور کنه!". خوب انگار قوانين ترموديناميک هم با وراثت منتقل می شه! نظر شما چيه ؟

------------------------------------------------------
خلاصه ای از قوانين ترموديناميک برای اونهايي که مثل من کم حافظه اند:
قانون صفرم: دو جسم هم دما با جسمي سوم، خود با يكديگر هم دما هستند.
قانون يكم: انرژي دروني تفاضل انرژي حرارتي داده شده به سيستم و كار گرفته شده از آن است.
قانون دوم: هر سيستمي همواره در جهتي حركت مي كند كه مجموع آنتروپي سيستم و محيط افزايش پيدا كند ( يا هنگامي كه دو جسم گرم و سرد در مجاورت هم قرار مي گيرند، حرارت از جسم گرم به جسم سرد منتقل مي شود، نه برعكس).
قانون سوم: صفر مطلق دمايي حديست، و هيچگاه نمي توان به آن رسيد، يا از آن پايينتر رفت.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?