بابا و دخترش

بابا و دختراش

Friday, December 06, 2002

روز پنج شنبه از سفر برگشتيم.خسته تر از اون بودم که بتونم همان روز اينجا بنويسم. ولی در طول سفر يادداشت هايي برداشتم که اگر فرصتی شد توی وبلاگ می گذارم.


روز چهارشنبه توی قسمت هايي از دنيا از جمله جنوب استراليا تنها کسوف کلی سال اتفاق افتاد که می تونيد بعضی از عکس هاشو اينجا ها ببينيد.
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9

رخ دادن اين کسوف راهنمای خوبی بود برای تعيين زمان عيد فطردر اين قسمت از دنيا . برای کسانی که کمی به نجوم علاقه دارند شايد جالب باشه که بدونند که هميشه زمان اتفاق افتادن کسوف مقارن است با زمان جهانی نو شدن ماه (لحظه مقارنه ) . (نو شدن ماه يک رخ داد جهانی است که در سرتاسر دنيا در يک لحظه خاص اتفاق می افتد و با محاسبات نجومی قابل محاسبه است) اما بر اساس معيار هايي که در اديان يهوديت و اسلام برای تعيين ماه نو در نظر گرفته شده اگر حلول ماه نو در يک نقطه از جهان بعد از غروب خورشيد قابل رويت باشد روز بعد از آن شروع ماه جديد است وگرنه روز بعدتر. مثلا امسال زمان کسوف در جنوب استراليا ساعت 7:03 بعد از ظهر بود و دقايقی بعد از آن خورشيد غروب کرد و همزمان با آن و يا مدتی کوتاهی قبل يا بعد از آن (بسته به موقعيت جغرافيايي محل ) ماه هم غروب کرد و امکان رويت ماه در روز چهارشنبه 4 دسامبر نبود به ناچار روز بعد روز آخر ماه رمضان بود و روز بعدتر يعنی جمعه 6 دسامبر روز عيد فطر بود.برای کسانی که به اطلاعات بيشتری در اين زمينه علاقه مندند خواندن اين مطلب ار وبلاگ روجا و وبلاگ نامه توصيه می شود

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?