بابا و دخترش

بابا و دختراش

Monday, October 28, 2002

زهره می نويسه: من هنوز گيج قضيه گروگانگيری توی مسکو هستم.
من و لابد خيلی های ديگه هم همينطور .بی بی سی می گه :
"از زمان بمبگذاری بالی تاکنون، مقامات و کارشناسان بسياری از کشورها درباره تهديدی که افراط گرايی اسلامی متوجه آنها می کند دست به ارزيابی اضطراری تازه ای زده اند.
اين بمبگذاری ها مويد اين برداشت است که تنها آمريکايی ها و مظاهر قدرت آمريکا نيستند که هدف قرار می گيرند.
رشته حملات سال جاری به کشته شدن جهانگردان آلمانی در تونس، مهندسان فرانسوی در پاکستان و همچنين سربازان نيروی دريايی آمريکا در کويت منجر شده است.
يک نفتکش فرانسوی در سواحل يمن هدف حمله قرار گرفت. در بالی تلفات اصلی بمبگذاری مسافران استراليايی بودند."
حالا هم بعد از فرانسه و آلمان و استراليا قضيه روسيه پيش می آد. خيلی عجيبه که اسامی اين چندتا کشور همين اواخر هم زياد کنار هم ديده می شد. مثلا اينجا ها :
1-فرانسه و روسيه با قطعنامه آمريکا عليه عراق مخالفت می کنند
2-اختلاف نظر برلين و واشنگتن علنی است
3-"ريچارد پرل" مشاور برجسته پنتاگون گفت موضوع عراق ربطی به هم پيمانان اروپايی ندارد و به جز بريتانيا، آمريکا مايل است اروپا را ناديده بگيرد و مستقيما با صدام معامله کند.
به نظر می رسد اين اظهار نظر تحقيرآميز واکنشی به بيانيه صريح "گرهارد شرودر"، صدر اعظم آلمان، باشد که گفته بود آلمان در اقدام نظامی عليه عراق شرکت نخواهد کرد و حتی به آن کمک مالی نمی رساند.
وی گفت حمله به عراق حرکتی ماجراجويانه است که احتمالا ائتلاف بين المللی عليه تروريسم را تخريب خواهد کرد
در مورد استراليا هم اين يک موضوع استثنايي است چون با وجود اينکه دولت استراليا از حمله به عراق حمايت می کرد ولی نظرسنجی ها نشون می داد که درصد افراد طرفدار حمله به عراق از درصد مخالفان کمتره و به يعنی مردم استراليا از حمله به عراق حمايت نمی کنند. البته اين نظر سنجی مربوط به قبل از انفجار بالی و گروگانگيری روسيه است ولی بعد از اون به نظر می رسه که با اين حجم اخباری که از تروريست های مسلمون در اينجا و اونجا پخش می شه حتی خود مسلمونها هم باور کنند توی وجود هر فرد مسلمون يک تروريست بلفطره وجود داره. . مثلا اين اظهار نظر هودر رو ببينيد: "چند تا از تروريست‌ها زنانی با حجاب بودند که فقط جشم‌هايشان پيدا بود و سربند الله اکبر بسته بودند" و هرکس ديگه ای هم که اين عکس ها رو ببينه همين نتيجه رو می گيره
هرکس ديگه ای هم که اين عکس ها رو ببينه همين نتيجه رو می گيره

در حاليکه واقعيت اينه که همه گروگان گيرها به غير از رهبرشون سر و صورتهاشون رو پوشونده بودند نه فقط زنهاشون( همونظور که توی عکس زير ديده می شه ) و اين پوشش هم معمولا به خاطر مخفی کردن هويت است نه به خاطر اعتقادات اسلامی. چون تا جايي که من می دونم و معتقدم( برخلاف اونچه که الان بعضی از مسلمونهای افراطی و رسانه های خبری تبليغ می کنند) اسلام اجازه کشتن کسی رو به منظور ترور و ارعاب نمی دهد!
همه گروگان گيرها به غير از رهبرشون سر و صورتهاشون رو پوشونده بودند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?