بابا و دخترش

بابا و دختراش

Sunday, December 03, 2006

بلاخره امکان راهیابی محبوب ترین ساستمدار استرالیایی من به نخست وزیری بوجود آمد


توی عکس بالا اونی که سمت راسته محبوب ترین سیاستمدار منه توی استرالیا. اسم اش هست کویین راد و تا به حال سخنگوی سیاست خارجی حزب کارگر بوده ولی ممکنه از فردا بشه رییس حزب کارگر استرالیا. اونکه سمت چپه کیم بیزلی رهبر فعلی حزب کارگره و اون خانمی که وسطه با قیافه ای شکل روباه ( دوراز جون روباه) جولیا گیلارده.

ماجرا از این قراره که توی استرالیا دو حزب سیاسی خیلی قدرتمند هست . حزب لیبرال و حزب کارگر. بقیه احزاب هم کم و بیش سعی خود شون رو برای مطرح بودن می کنند ولی هیچ کدوم به اندازه این دوتا مطرح نیستند. حزب لیبرال به رهبری جان هوارد الان قدرت رو در دست داره و شخص ایشون نخست وزیره که همه کاره استرالیا است . سیاست های سخت گیرانه مهاجرتی و همراهی با امریکا و انگلیس در حمله به عراق و جدیدا" هم اجرای قانون کار جدید که مشکلات عمده ای رو برای کارمندان و کارگرها به همراه می اره باعث انتقاد های زیادی از ایشون شده گرچه کم شدن نرخ بیکاری و شکوفایی نسبی اقتصادی هم از دست آوردهای مهم دولت فعلیه.

از طرف دیگه حزب کارگر به رهبری کیم بیزلی از سال 2000 تا حالا دوباره در انتخابات بازنده شده که خیلی ها دلیل اش رو عدم اعتماد مردم به شعارهای رهبران این حزب و خاطرات تلخ از خرابی وضع اقتصاد در دولت قبلی کارگر می دونند. اما این چیزیه که به زبون آورده می شه. اون چیزی که همه می دونند ولی نمی تونند به زبون بیارند اینه که مردم از شخصیت و قیافه و رفتار شخص کیم بیزلی خوششون نمی آد برای همین هم از همون سال 2000 تا به حال چند بار ایشون رو کله پا کردند. دفعه اول سایمون کرین آمد روی کار و بعدش مارک لیتان ولی در هر دوبار زیرآب اونها رو هم زدند. باوجودی که توی دفعات قبلی کویین پشتیبان کیم بیزلی بود حالا این دفعه کویین راد با کمک جولیا گیلارد درصدده که جای کیم بیزلی رو بگیره. قراره فردا برای اینکار جلسه رای گیری به عمل بیاد.

کویین راد با اینکه کویینزلندیه ولی محبوبیت خوبی توی تمام مردم استرالیا داره، علاوه بر قیافه جذاب و خوش صحبت بودن واقعا سیاستمداره مثلا در حالیکه مخالف حمله به عراقه ولی رابطه خوبی با یهودی ها هم داره. سابقا سر کنسول استرالیا در چین و فنلاند بوده و نظرات خیلی جالبی درباره سیاست بین الملل داره . من خودم چندبار از نزدیک دیدم اش و پای حرف هاش نشستم. یکبرنامه هفتگی تلویزیونی هم با سخنگوی حزب حاکم داره که توی اون درباره همه مسایل مهم روز بحث و جدل می کنند و بیشتر مواقع موفق می شه حرف خودش رو به کرسی بشونه. امیدوارم که فردا هم بتونه به خوبی از پس اون دایناسورهای کله گنده حزب بربیاد و بعد از اون هم از دست شر همراه روباه منش اش در امان باشه.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

کلا بابا توی توضیح دادن خیلی تکی...
آدم حوصله اش نه تنها سر نمی ره تازه کنجکاو هم میشه....
واسه بقیه ماجرا

بعدم والا تنبلی که بد دردیه اما اینرنت ایران خرابه...
http://www.tic.ir/?p=nd&_params=0x1;815;

تازه یکی دو روز ام که رسما همه چی تعطیل بود فکر کن...wikipedia و amazon فلیتر بودن...
امروز باز شدن....اینقد عصبانی بودم که کا مپیوتر روشن نکردم...
تازه عکس های blogger الان فیلتره چون سرعت پایینه فیلترشکن ها هم یبعد 90 ساعت صفحه رو میاره
چقد قر زدم

Tuesday, December 05, 2006 3:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

アロハシャツ
海水魚
アリバイ会社
過払い請求:任意整理
お得情報

Thursday, June 16, 2011 5:24:00 PM  

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?