بابا و دخترش

بابا و دختراش

Tuesday, May 30, 2006

چطوری از بروز شدن وبلاگهای مورد علاقه تون به سرعت برق مطلع بشديد؟ ترکیب doXdo با Google desktop

يکی از چيزهايی که بلاگرها توی آرزوها شونه اينه که از بروز شدن وبلاگهای مورد علاقه شون زود خبر دار بشند. وبلاگهای گروهی اوايل برای همين منظور استفاده می شد تا اينکه سر و کله blogrolling پيدا شد و شيوه کار رو عوض کرد البته هنوز هم تا سیستم ايده آل فاصله بود. آمدن doXdo يک جهش ديگه بود و خيلی ها رو راضی کرد ولی مشکل این بود که دائما؛ بایستی به صفحه doXdo سر می زدب تا بفهمی کدوم وبلاگ بروز شده. چیزی که امروز می خواهم بگم اينه که چطوری از بروز شدن وبلاگهای مورد علاقه تون به سرعت برق مطلع بشديد. راه حل اش اينه:

قدم اول: Google desktop رو روی کامپيوتر تون نصب کنيد. اگر اون رو قبلا نصب کرديد به قدم دوم بريد.
قدم دوم: از طريق منوی options برنامه gdRSS رو به Google desktop تون اضافه کنيد. اگر اون رو هم قبلا نصب کرديد به قدم سوم بريد.
قدم سوم : با رفتن به منوی options در برنامه gdRSS آدرس

رو به عنوان RSS Sources خودتون اضافه کنيد .
قدم چهارم: سيستم شما حاضره و می تونيدRefresh period مثلا روی يک دقيقه تنظيم کنيد تا از بروز شدن وبلاگها فوری خبر دار بشيد.

در صورتی که فقط می خواهيد وبلاگهای خاصی رو پيگيری کنيد می تونيد می تونيد با وارد کردن آدرس RSS URL یا Atom اون وبلاگ توی برنامه Web Clip که يکی ديگه از برنامه های قابل بارگذاری توی Google desktop از بروز شدن اونها به اضافه مختصری از اون پست بهره ببريد. مثلا آدرس Atom وبلاگ بابا و دخترش اينه:

در حال حاضر منوی اصلی Google desktop با زبونهای RTL مثل عبری و عربی و فارسی کمی مشکل داره ولی باز هم قابل فهمه. اگر کسی راه حلی هم برای این مشکل داره بگه .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?