بابا و دخترش

بابا و دختراش

Thursday, May 05, 2005

امروز روز جالبیه توی تقویم میلادی 05/05/05 برای همین باوجود اینکه دارم از تب می سوزم ولی حیفم آمد چبزی اینجا ننویسم.

1- چند روز پیش هاله درباره تاریخچه روز کارگر نوشته بود. چالبه که سرچشمه روز کارگر بر می گرده به ایالت ویکتوریا استرالیا ولی توی این ایالت روز کارگر رو به جای اول ماه مه ، 14 مارچ جشن می گیرند؟!

2- از عجایب دیگه ایالت ویکتوریا اینکه انگار اولین جایی توی دنیا ست که می خواد مرده ها رو توی قبر های عمودی بخوابونه . من نمی دونم استرالیا با داشتن این همه زمین بی صاحب دیگه چرا باید به فکر صرفجویی در زمین مردگان باشه؟ تازه کلی هم خرج دوا و درمون واریس این مرده های بدبخت باید کرد

3- دو سه روز پیش این خبر رو توی روزنامه ایران خوندم :
طلاق زن دوم و ازدواج با چهارمين همسر
گروه حوادث: مرد ۸۰ساله براى اينكه بتواند با زن مورد علاقه اش به عنوان چهارمين همسرش ازدواج كند قصد دارد همسر دوم خود را طلاق دهد.
اين مرد۸۰ساله با مراجعه به دادگاه خانواده (۱) به قاضى فرهبد گفت: من سالهاست كه كشاورزى مى كنم و تاكنون كه ۸۰سال دارم سه بار ازدواج كرده ام. همسر دوم من كه ۱۰سال از من كوچكتر است از مدتها قبل بيمار شده و سومين همسرم از او مراقبت مى كند.
وى گفت: اكنون با ديدن زنى، تصميم گرفته ام كه با وى ازدواج كنم از آنجايى كه همسر دوم من ۷۰ساله و بيمار است تصميم گرفتم كه او را طلاق بدهم با اين كار هم همسر سوم من از فشار پرستارى هوويش راحت مى شود هم من شرايط بهترى را براى ادامه امور زندگى در كنار چهارمين همسرم خواهم داشت.
سومين همسر مرد ۸۰ ساله كه در دادگاه حضور داشت، گفت: ۳۵سال پيش بود كه...قاضى فرهبد باتوجه به اينكه مرد كشاورز حاضر شد تمام حق و حقوق قانونى زن دومش را يكجا به وى بپردازد، حكم طلاق را صادر كرد.مرد كشاورز با در دست داشتن حكم طلاق براى ازدواج با چهارمين همسرش از دادگاه خارج شد."
از اون پیر مرد 80 ساله بی سواد نمی شه توقع داشت که فرق زن اش رو با یکی از زمین هاش بدونه ولی آیا اون جناب قاضی هم که مثلا باید بنابر احکام اسلام حکم کنه هم این حرفهها رو از کتابهای خودشون و از قول پیامبر همون دین فراموش کرده که می گه :
جبرئیل آن قدر در خصوص زن سفارش کرد، تا بدان جا که فکر کردم طلاق زن بدون ارتکاب عمل زشت (زنا) روا نیست. (۱۰) (مکارم الاخلاق ص ۱۲۶)
راستی بلاگرهای فیمینیست نمی تونند دراینباره کاری بکنند؟

4-. دیشب که من و مامان نیلوفر هر دوتا مون از شدت گلو درد و سر درد و تب بیخواب شده بودیم داشتیم یکی از برنامه های تلویزیون رو نگاه می کردیم به اسم National Press Club Address توی این برنامه دوتاخانم مهمان بودند یکی Virginia Haussegger که ژورنالیستی و دیگری Julia Gillard نماینده مجلس از حزب جان هوارد. حرفهای زیادی گفته شد که می خواستم اینجا بنویسم ولی دیدم ماجرا رو بینهایت طولانی می کنه فقط دوتا شو می گم.از جولیا گیلارد درباره مبارزه اش برای تصاحب رهبری حزب و رقابت اش با پیتر کاستلو پرسیدند اون هم دهن اش رو باز کرد و چنان مودبانه کاستلو رو به لجن کشید که من حیرت زده مونده بودم یکی از حرفهاش این بود که من به بعضی چیزها اعتقاد دارم و اونها رو در برنامه هام اعلام کردم ولی کاستلو نه به چیزی اعتقاد داره و نه خودش می دونه که می خواد چه کار کنه ( لامصب ها برای متن سخنان برنام $110 دلار می خواند وگرنه می زاشتم اش اینجا تا بدونید که سیاست بازی همه جای دنیا پدر و مادر نداره)
توی بحث ویرجینبا خیلی ها بخصوص از خانم های خبرنگار درباره نظرات اش در باره فیمینیسم و زندگی بدون فرزند می پرسیدند . جالبه که بدونید ایشون دو سه سال پیش نظرش رو در این رمینه اینجوری گفته بود

I am childless and I am angry. Angry that I was so foolish to take the word of my feminist mothers as gospel. Angry that I was daft enough to believe female fulfilment came with a leather briefcase.

امیدوارم مطالی امروز جبران غیبت های گذشته رو کرده باشه .خوب برم تا سر درد من هم به شما منتقل نشده.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?