بابا و دخترش

بابا و دختراش

Friday, May 27, 2005

BBC جزيره ها ی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را اشغال شده نامید.

امروز که مطالب بی بی سی رو سرک می زدم در لابلای مطلبی که به بهانه درگذشت سر دنیس رایت نوشته شده بود این پاراگراف رو دیدم :

"...سرانجام به ياری کسانی مانند اسدالله علم وزير دربار شاه که از دوستان نزديک رايت بود، بسياری از اين دشواريها از ميان رفت. دشواری بزرگ ديگر در مورد بحرين و ادعای ديرين ايران برآن جزيره نيز، پس از گفتگوهای محرمانه گسترده، سرانجام بر طرف شد، اما ايران نتوانست پشتيبانی رسمی بريتانيا را از اشغال جزيره ها ی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به دست آورد."

این مطلب که نام فخرالدين عظيمی استاد تاريخ در دانشگاه کانکتيکت رو به عنوان نویسنده همراه می کشه یک نوع تحریف تاریخه که به نظر من نمی تونه با وضعیت موجود ایران بی ربط باشه.

همین امروز یک نامه اعتراض به بی بی سی می فرستم

---- متن نامه -----
مسئولین محترم سایت فارسی بی بی سی
با سلام. مطلبی که با امضای آقای فخرالدين عظيمی استاد تاريخ در دانشگاه کانکتيکت آمريکا و با عنوان "ماموريت دشوار دنيس رايت در ايران" امروز در سایت شما درج شده بود حاوی پاراگرافی بود به صورت زیر:

" دشواری بزرگ ديگر در مورد بحرين و ادعای ديرين ايران برآن جزيره نيز، پس از گفتگوهای محرمانه گسترده، سرانجام بر طرف شد، اما ايران نتوانست پشتيبانی رسمی بريتانيا را از اشغال جزيره ها ی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به دست آورد."

از نظر من، صرفنظر از مدارک تاریخی که شاهد ایرانی بودن جزایر سه گانه می باشد ، آوردن جملاتی این چنین در لابلای گزارشی که ارتباطی هم با این موضوع ندارد و درباره مطلبی که هنوز مورد مناقشه دو کشور می باشد ناقض اصول بیطرفی است که سازمان شما مدعی آن می باشد. لذا خواهشمند است که برای روشن شدن اذهان خوانندگان هر چه زودتر نسبت به اصلاح مطلب فوق الذکر اقدام کنید.

------------------
منتظر دنباله ماجرای مسافرت به cairns باشید

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?