بابا و دخترش

بابا و دختراش

Saturday, October 11, 2003



انتخاب خانم شيرين عبادي به عنوان برنده جايزه صلح نوبل افتخار بزرگيه براي همه ايراني ها و براي همه زنان دنيا. این انتخاب رو به ایشون و همه ایرانی ها و زنان دنیا تبريک مي گم. این خبر شاید غیرمنتظره ترین خبری که در این چندروزگرفتم. الان هم شدیدا منتظرم که عکس العمل رادیو و تلویزیون های استرالیا رو ببینم( که انگار غیر از لیگ راگبی حواس شون جای دیگه ای نیست) برخلاف استرالیایی ها بقیه دنیا انگار در این قضیه خیلی از خودشون تحرک نشون داده اند و حتی در اینباره نظر خواهی هم گذاشته اند. .کمیته صلح نوبل در بیانیه اعلام برنده جایزه از شیرین عبادی بابت تلاش هاايی که وی در راه دمکراسی و حقوق بشربویژه حقوق کودکان و زنان انجام داده،تقدیر و این جایزه رو به همین دلیل به او اعطا کرد. در این بیانه جمله ای آورده شده که نظرات مختلفی رو بدنبال داشته . کمیته صلح نوبل می گوید"خانم عبادی يک مسلمان است و به وظايف دينی خود عمل می کند. وی ميان اسلام و حقوق اوليه بشر تناقضی نمی بيند" خود او هم در مصاحبه مطبوعاتی اش این موضوع را به زبان آورد و گفت:" اسلام با حقوق بشر منافات ندارد.
"
دو گروه تا حالا از این حرف او ابراز ناراحتی کرده اند. گروه اول کسانی که در سالهای اخیر با نشان دادن چهره ای خشن و بی منطق به اسم دین مدعی شده اند که اسلام دینی نیست که با مفاهیمی چون حقوق بشر یا دموکراسی سازگار باشد ( هر چند که این ادعا به دلیل تناقضات اساسی با قرآن و سنت پيامبر هیچوقت مورد قبول اکثزیت مسلمانها قرارنگرفت) و گروه دوم که سالهاست به دلیل ضرباتی که از گروه اول خورده اند نفرت شدیدی از دین و بخصوص اسلام پیدا کرده اند بطوریکه حاضر به شنیدن حتی اسمی هم از اسلام نیستند.
یکی از دوستان وبلاگ نویس هم در وبلاگ خودش به این نکته اشاره کرده بود که من ضمن احترامی که به ایشان و عقیده ایشون قایل هستم دلایل خودم رو هم در این موضوع بیان می کنم که در مطلب بعدی خواهید دید

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?