بابا و دخترش

بابا و دختراش

Friday, August 01, 2003

مامان نیلوی عزيز يه مطلب کوتاه نوشته . تيتر اش هم گذاشته "كامنت يعني چي؟" اتفاقا" هودر هم يک مطلب نوشته و از بعضی ازکامنت هاش انتقاد کرده . شايد اين حرفهای من هيچ ربطی به اون نوشته ها نداشته باشه ولی خيلی وقته که دلم می خواد اونها رو اينجا بنويسم. يادمه اون اوايل که بحث کامنت پيش آمد من يکي از مخالفاي اون بودم چون بنظرم مي رسيد که اينجوري (بر خلاف تئوری خانه شيشه ای بودن وبلاگها و برنامه Big Brother ) نظرات خوانندگان به نويسنده تحميل مي شه و نويسنده مجبوره باب طبع خواننده هاش بنويسه يا يه چهره دروغی از خودش نشون بده (وبلاگهايی که اول دختر بودند و بعد پسر می شدند و همينطور به تناوب تغيير جنسيت می دهند رو که يادتونه؟ ) و حتی مجبوره به خاطر دوری از درگير شدن با نظرات مخالفان بعضی مطالب خودش رو سانسور کنه و يآ برای جذب خواننده بيشتر مطالبی رو که خودش به اش اعتقادی نداره رو بنويسه ( چند وقت پيش به يکی از معروف ترين بلاگر ها ايميلی زدم و پرسيدم آيا می دونه شيوع طرز فکر ومطالبي مثل يکی از مطالبی که به اش لينک داده بود توی جامعه ما چه اثری داره جواب اش خيلی جالب بود گفته بود که خودش هم با اون مطالب مخالفه و از اين جور مسايل خيلی نارحته ولی ننوشته بود چي باعث شد که اون لينک رو بذاره) و نهايتا يک تصوير جعلی از خودش نشون بده. البته این موضوع با بحث تاثير گذاشتن روی افراد متفاوته . شما(من) می توني(م)د با کسی اختلاف نظر داشته باش(م)يد و اگه لازم ببين(م)يد سعی کن(م)يد با استدلال طرف مقابل(م) تون رو قانع کن(م)يد ولی اينکه انتظار داشته باش(م)يد همه مثل شما(من) فکر کنند و يا نظر شما( بله حتی اين نظر خود من ) رو بطور دربست قبول کنند خيلی خنده داره .برای همين به نظر من :
1- سيستم نظر خواهی می تونه يه امکان مفيد باشه اگه بطور درست و اصولی ازش استفاده بشه.بنابراين کامنت های قلابی گذاشتن و يا کامنت دادن فقط به قصد مطرح کردن خود يا جذب بيننده به وبلاگمون می تونه کم کم باعث حذف اين سيستم بشه
2-توجيه يا تصحيح نوشته ها و نظراتی که مطرح می کنيم در برابر پرسش ها و انتقادات می تونه به تکامل جمعی منجر بشه ( به عبارت ديگه گفتن اينکه " اينجا وبلاگ منه و هرچی دلم بخواد می نويسم به کسی هم مربوط نيست" هيچ مشکلی رو حل نمی کنه )
3-اگه سيستم نظرخواهی يا ارسال نظرات تبديل به سيستم لطفا" از من تعريف کنيد بشه نتيجه اون فقط غرق شدن بيشتر ما در اشتباهات مونه نه چيز ديگه
4- و دست آخر اينکه رويکرد جمعی به سمت منطق و استدلال در جامعه وبلاگها می تونه نويد شيوع رفتار مستدل و منطقی در جامعه واقعی ايران هم باشه


0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?