بابا و دخترش

بابا و دختراش

Friday, January 02, 2004



کبرا رحمان پور ديروز اعدام نشد. حالا پانزده روز ديگر فرصت هست تا کسانی که می توانند برای نجات جان او تلاش کنند آیا عیسی ای پیدا می شه که زن بیچاره ای رو که قربانی دسائس جامعه ی گناه آلوده ما ست رو نجات بده. کیست که فریاد سر بده اون کسی سنگ اول رو بزنه که گناهی نکرده؟
-----
- مطلبی که حاوی اطلاعات جدیدی از ماجرای تلخ کبری است را در اینجا می شود خواند
- در این مدت دوستان خوبی از جمله هاله و فروغ و آقای بهنود... با نوشتن مطالبی در این زمینه کمک کرده اند که امیدوارم به نتیجه خوبی هم برسد . انشالله
- به جای نوشتن در اینجا سعی کردم که نظراتم را در وبلاگهای مختلف به صورت کامنت بگذارم که بعضی از آنها را در اینجا می آورم:
--------------
در وبلاگ آقای بهنود:
آقای بهنود عزیز سلام. هرچند که بعضی از دوستان از طریق لطف شخصی ،که بدون اطلاع من لینک و مطلبی را که در کامنت های دوست دیگری نوشته بودم در اینجا کپی کرده است، تاحدودی با نظر من آشنا شده اند اما یکی دو مطلب دیگر هم جای توضیح دارد.
1- واقعیت های آن حادثه تلخ برای خیلی ها از جمله خود من روشن نیست حتی من تا امروزکه توی پیک ایران به نقل از روزنامه اعتماد خوندم نمی دانستم که کبری قربانی آزار جنسی مردی است که ما او را شوهرش می پنداریم.کمک به روشن شدن این واقعیت ها می تواند بهترین کمک به نجات جان او باشد.
2- از نظر خیلی ها از جمله بنده مجازات اعدام در شرائط بسیار خاصی و با قضاوت یک قاضی عادل و مجرب برای یک جامعه ایدآل لازم است ولی توصیفاتی که ما از ماجرای کبری می دانیم نشان می دهد که این احتمال قوی وجود دارد که علاوه براو که در این ماجرا مقصر است افراد دیگر جامعه بخصوص اطرافیان او و خانواده شوهرش هم در بوجود آوردن شرایطی که منجر به این حادثه تلخ شده مقصر باشند و از این بایت کبری مستحق بخشش و گذشت است.
3-می توان برای کمک به کبری دست به تلاش های همه جانبه زد تا آنطور که شما خواسته اید مجازات اعدام کلا" از سیستم قضایی ایران حذف شود ولی به نظر من اینکار در این شرایط عملی نیست و هیچ کمکی به این قربانی اجتماع ما نمی کند . به جای اینکار بازهم همانطوری که شما نوشته اید می شود بروی صحبت با خانواده مقتول و تلاش بر جلب رضایت آنها متمرکز شود.
4- همانگونه که بعضی از دوستان دیگر هم اشاره کرده اند . جان همه انسانها از جمله مقتول کهن سال دارای ارزش است و فکر نمی کنم تلاش به قهرمان پروری و ... در این ماجرا کمکی به کسی بکند.
امیدوارم که تلاش های همگانی ما به زودی به نتیجه خوبی برسد انشالله
------------------
در وبلاگ فروغ
دوست نادیده من آقای طواف
سلام
اونهایی که مثل من معتقدند مجازات اعدام در موارد خاصی برای یک جامعه سالم و با قضاوت عادلانه یک قاضی باوجدان و آگاه لازمه دلایلی هم برای حرف های خودشون دارند (مطلبی که در تاریخ Thursday, October 03, 2002 نوشتم ) که شاید یک روزی بشه درباره اش صحبت کرد اما در مورد کبری بنظر می رسه که بیشتر از اینکه اون در این ماجرا مقصر باشه جامعه و بخصوص افراد دور و برش در ایجاد شرایطی که اون را ناخواسته وادار به اینکار کرده مقصر اند. این چیزیه که بایستی برای عموم باز بشه و واقعیت ها نشون داده بشه. شاید بتونیم ما هم جبران قصوری رو که کردیم بکنیم. به نظر من بهترین کاری که می شه کرد درخواست از خانواده مقتوله که شرایط خودشون و کبری و همینطور عواملی رو که باعث بوجود آمدن این مسئله تلخ شده رو در نظر بگیرند و با درخواست های بیشمار برای بخشیدن کبری موفقت کنند. امیدوارم که انشالله به نتیجه برسه
-=-=-
فروغک مهربان خیلی وقته که هردوتای ما دیگه اون آدم های سر زنده و پر هیجان گذشته نیستیم ولی امروز آمدم که ازت بخوام مثل اون روزهایی که با هم خبرنگار وبلاگستان بودیم به کمکم بیایی . امروز خوندم که حکم اعدام کبری رحمان پور به مدت 15 روز به تعویق افتاده. گناه این دختر اینه که کسی رو کشته ولی در این گناهش همه ماهایی که توی این جامعه ای زندگی می کنیم که یک دختر 20 ساله رو وادار می کنه به خاطر ثروت به عقد یک مرد بسیار مسن تر از خودش دربیاد و فلاکت یک زندان اشرافی رو بجون بخره مقصریم. ماهایی که برای کشته های بم این همه احساس ناراحتی می کنیم نباید از این قضیه راحت بگذریم. جلوی خشم طبیعت رو نتونستیم بگیریم ولی این یکی نباید قربانی خشم انسانی بشه. به داد کبری برسید. با هرچی که می تونید با قلم با صدا با ... .انشالله موفق خواهیم بود.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?