بابا و دخترش

بابا و دختراش

Wednesday, April 12, 2006

غول تکنولوژی شدن با خریدن تکنولوژی دیگران:
حتما اخبار جدید رسانه ها رو درباره ایران دنبال کردید. مثلا:
1- ایران سریعترین موشک زیر آبی دنیا رو امتحان کرد
2- قایق پرنده ایرانی در مانور دریایی به نمایش گذاشته شد
3- موشک دوربرد با قابلیت مخفی شدن از دید رادار در ایران امتحان شد
و آخرین اونها هم اینکه
جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در جهان به دانش جوش هسته ای دست یافت

برای کسانی که دستی توی تحقیقات دانشگاهی دارند این مثل روز روشنه که برای رسیدن به مرحله بالایی از تکنولوژی سالها تحقیق و کار مداوم لازمه و یک شبه موشک نامریی یا قایق پرنده از درخت به عمل نمی آد. برای همین باور کردن این اخبار کمی مشکله. خوشبختانه این روزها برای بررسی صحت و سقم اخبار راههای زیادی هست از جمله اینکه اگه کسی املای صحیح واژه tokamak به همراه دو واژه FUSION و IRAN در گوگل سرچ کنه خیلی زود به این گزارش می رسه که به خوبی نشون می دهه که نه تنها ایران اولین کشور صاحب این تکنولوژی نیست بلکه دانشگاه آزاد این راکتور آزمایشگاهی رو در سال 1994 از چین خریده و ساخته خودشون هم نیست و ساخت و حتی نصب اون کار چینی ها ست.

این هم اصل متن انگلیسی خبر :
Foreign Suppliers to Iran's Nuclear Development
Reactors
Azad University:
Under a 2/93 agreement, China transferred a HT-6B tokamak fusion research reactor to Iran. The reactor, which was installed in 1994, uses magnetic fields to confine and heat deuterium and tritium plasma fuel. "As part of their normal operations, most tokamaks remove and recycle small amounts of tritium."

خدا بیامرز مادر بزرگم همیشه می گفت " دروغ که استخون نداره تو گلو شون بگیره که..."

-------------
پ.ن. من به هیچ وجه با توسعه علمی و صنعتی در ایران مخالف نیستم تنها انتقاد من از بزرگنمایی غیرواقعی و دروغگویی هایی ست که انجام می شه

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, April 11, 2006

ماه آوریل بابرکت:


همونجوری که در تقویم بالا می بینید ماه آوریل امسال پره از تعطیلات مناسب و خوش موقع وجون می دهه برای مسافرت و گردش و تمدد اعصاب. برای گردش توی استرالیا توی این موقع سال هیچ جا مثل کویینزلند نیست بخصوص حوالی cairns, withsundys(Hamilton island) , Noosa , Gold coast , brisbane. که هم سواحل رویایی داره و هم آب و هوای دلچسب.
معمولا تعطیلات ایستر مثل تعطیلات کریسمس گرونترین زمان مسافرته بخصوص حالا که قیمت بنزین سر به فلک کشیده ولی با این وجود برای کسایی که از قیمت بنزین یا طولانی بودن راه می ترسند یه سری راه حل جانبی هست مثل تخفیف های ویژه هوایپمایی ها( virgin blue و Jet*)
نمونه قیمت هاش اینه:
Sydney to:
Gold Coast $59
Sunshine Coast $69
Whitsunday Coast $89
Hamilton Island $119
Cairns $129


پ. ن- حالا که هاله خانم اصرار کرد باید بگم درسته دیار سرسبز کویینزلند آماده باش که داریم می آییم. در ضمن اهالی بریزبینی وبلاگ شهر هم درنروند!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Thursday, April 06, 2006



ببینم این خبر صحت داره یا بازم دروغ سیزدهه؟

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, April 05, 2006

وقتی هودر دیکتاتور می شود - قسمت 2
----------------

هودر در جواب سوالات من این نامه رو برام فرستاده:

Agha,

Salam and thanks for your email.

I think as the owner of Sobhaneh I have the right to put advertising
in it as long as it's clearly separated from the regular content.

Obviously you'd have the same right, if you were running it.

Best,

--
- Hossein Derakhshan
سوالهای من از هودر اینها بود:
1- چرا شخص خودت رواز کلیه قوانین خود نوشته ات بر صبحانه برتر می دونی و به راحتی اونها رو نقض می کنی؟ مثلا هر وقت که دلت بخواد به نوشته های مربوط یا نامربوط خودت به عنوان"آگهی ویژه" لینک می دی و یا نوشته های دیگران رو که در انتقاد با تو باشه حذف و اکانت نویسنده و محدود می کنی و یا سوالات مکرر خوانندگان رو که ازت می پرسند "آگهی ویژه یعنی چه ؟" بی جواب می گذاری
2- چرا مطالب تو در صبحانه همگی comment off هستند و کسی نمی تونه درباره اونها نظر بده؟ آیا این نمونه خوبی از پایبندی تو به دموکراسی نیست؟

اینجوری که به نظر می رسه شخص هودر هم با نیکان کاملا هم عقیده است که هودر یه کاسب کار کثیف بیش نیست. این هم متن ایمیل من برای هودر عزیز ولی کمی دیکتاتور:
Hi hoder,

Thanks for your response,
It seems you believe you are a dirty businessman, as Nikan says!

I still insist, you do not have the right to block the accounts belong to the people who are protest to your management.

Regards,
Sina

نظر شما چیه؟

-------
تذکر- از اونجایی که ایمیل دونی من از برکت سر اسپم های نیجریه ای و سکسی و جدایی خواهان احوازی و اخیرا هم طرفداران رضا پهلوی و ... بلکل از کنترل من خارج شده لطفا اگه برای من پیغامی دارید توی کامنت دونی همین وبلاگ بزارید .

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, April 04, 2006

اولین خبری که بعد از تصمیم شورای حکام در فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت منتشر شد قرارداد استرالیا و هند برای فروش اورانیوم به هند بود. که اعتراض خیلی ها رو در برداشت. چون همه می دونند که هند کشوریه که پایبند به ان تی پی نیست و اورانیوم رو فقط برای تولید برق استفاده نمی کنه و به همین دلایل استرالیا سالها مخالف فروش اورانیوم به هند بود تا بلاخره با دخالت امریکا کار بر عکس شد. حالا هم بعد از اینکه امید ایران به حمایت روسیه و چین در شورای امنیت کمرنگتر شده خبر از قرارداد فروش اورانیوم استرالیا به چین می رسه. اینجوری که بوش می آد دفعه بعد نوبت روسیه است که در صورت همکاری با امریکایی ها از منابع اورانیومی استرالیا بهره مند بشه.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, April 03, 2006

رده بندی فعالیت های وبلاگی

حالا که صحبت از جدول شد یه نگاهی هم به این جدول جالب از وبلاگ ژرف بکنید


اینجوری می فهمید که کدوم وبلاگ اطلاعات جدید تری رو به شما می دهه. جالبه که وبلاگ باباودخترش با 77 امتیاز رتبه ششم رو در بین 50 وبلاگ برتر داره.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?