بابا و دخترش

بابا و دختراش

Tuesday, November 29, 2005

تلویزیون ایران بنگاه پخش خرافات اون هم از نوع دروغین
لینکی که امروز در صبحانه بود من رو یاد یکی از برنامه های تلویزیون ایران انداخت. اول لینک امروز صبحانه رو ببینید :

"در سال 1988 در نایروبی کنیا ناگهان مردی قد بلند با ردای سفید ظاهر شد، چند دقیقه ای با مردم سخن گفت و از جمله درباره بازگشتش حرف زد و باز برای همیشه جلوی چشم مردم ناپدید شد. "


واقعیت اینه که ایشون جلوی چشم مردم غیب نشده بلکه سوار ماشین آقای سینگ نامی میشه و بعد از رسیدن به ایستگاه اتوبوس از ماشین پیاده می شه و سپس [ به گفته آقای سینگ]در هوا ناپدید می شه! [برای جزئیات کامل به متن اصلی مراجعه کنید]

به نظر می رسیده که ایشون می ترسیدند از اتوبوس مورد نظر جا بمونند وگرنه می تونست همونجا جلوی چشم مردم غیب بشه.

اما ربط اش به ماجرای تلویزیون : حدود 10 سال پیش تلویزیون ایران برنامه ای پخش کرد به اسم فاطیما که در اون ماجرای معجزه ای که در سال 1917 در شهری به اسم فاطیما در پرتغال روی داده رو تعریف می کرد . مل گیبسون هم انگار قراره فیلمی در اینباره بسازه .


بر اساس روایت تلویزیون ایران در اون سال چندین بار بانویی شبح مانند بر 3 کودک چوپان ظاهر می شه و خودش رو حضرت فاطمه دختر پیامبر اسلام معرفی می کنه و از طریق اونها پیغامهایی رو به مردم می رسونه و در آخرین بار هم با یک معجزه بصری خورشید رو جلوی چشم چندین هزار نفر به رقص وامی داره.
تا اینجای داستان به کنار چیزی که جالبه اینه که این یکی از داستانهای موثق در مذهب کاتولیکه و حتی پاپ قبلی ( ژان پل دوم یا به قول آقای ابطحی یوحنا پولوس ثانی) 3 بار برای زیارت به اون محل رفته بود و در آخرین مورد با تنها بازمانده اون 3 کودک ( که اون هم فوریه امسال عمرش رو داد به شما) دیدار کرد.
خوب حتما برای شما جالبه که چرا این همه مسیحی و حتی پاپ اعظم به ماجرای حضرت فاطمه علاقمند شدند. خوب معلومه برای اینکه حضور حضرت فاطمه در این داستان همه اش ساخته و پرداخته تلویزیون ایرانه و در اصل بانوی ماجرا ادعا می کنه که مریم مقدس و مادر عیسی مسیحه! آدم دزدی دیده بودیم ولی معجزه دزدی ندیده بودیم که این هم به برکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی میسر شد

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Friday, November 25, 2005


دندان شیری

این هفته بلاخره اولین دندون شیری نیلوفر افتاد و به قول خودش اون هم مانستر شد! توی کلاس شون 2-3 نفر دیگه هم مانستر شدند از جمله cassidy که تا حالا با 3 تا دندون افتاده رکورد داره!

اینجا یه رسم جالبی دارند که هر بچه ای که دندون اش بیفته باید اون رو شب زیر بالش اش بزاره تا Tooth Fairy( همین خانمی که عکس اش رو اون بالا مشاهده می کنید ) براش یک دلار پول بیاره و دندونه رو ورداره

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, November 02, 2005

اتریش تبدیل به استرالیا می شود
بی سوادی علمی یا تحریف خبری؟ قسمت سوم

این هم یک نمونه دیگه از دست گل های خبرنگاران البته اینبار روزنامه همشهری و خبرگزاری مهر . اول متن خبر رو بخونید:
هینز فیشر" رئیس جمهور استرالیا در رابطه با عکس العملهای توهین آمیر به اقلیت مسلمانان سراسر اروپا به بهانه انفجارهای لندن گفت: اسلام دشمن غرب نیست
به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، فیشر در گفتگو با برنامه خبری کانال یک تلویزیون استرالیا اظهار داشت،...رئیس جمهور استرالیا در حالی که اولین سالروز سمت خود را جشن می گرفت گفت، اطمینان دارم استرالیا در فهرست اقدامات تروریستی قرار ندارد

...وی با اشاره به قوانین ضد ترور برخی کشورها که عملاً علیه مسلمانان به کار می رود گفت، برای دولت استرالیا تصویب اقدامات تازه پس از حملات لندن ضرورتی ندارد. وی همکاری ثمربخش بین اقلیت مسلمان و مقامات رسمی این کشور را مورد قدردانی قرار داد وهمچنین از نقش حیاتی «انجمن اعتبار دینی اسلام» در استرالیا که نماینده اصلی مسلمانان این کشور به شمار می رود تقدیر کرد.

به گزارش اسلام آن لاین، از سال 2004 فیشر اقدام مثبتی در راستای وضعیت اقلیت مسلمان این کشور صورت داده است.

وی در ماه رمضان گذشته نمایندگان مسلمان را به مهمانی افطار دعوت کرد و همچنین در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس « انجمن اعتبار دینی اسلام» شرکت کرد.

جمعیت مسلمانان استرالیا 300 هزار نفر تخمین زده شده که این تعداد 4 درصد از 8 میلیون جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

اسلام در سال 1912 در استرالیا به رسمیت شناخته شد و پس از آیین کاتولیک دومین دین بزرگ این کشور به شمار می رود .
.

می شه یکنفر از این آقای خبرنگار بپرسه استرالیا از چه زمانی دارای رئیس جمهور شده که مردم اش خبر ندارند؟ دست گل آقای خبرنگار از اونجا روشن می شه که بدونید هینز فیشر رئیس جمهور اتریشه و همونطوری که می دونید اتریش رو به انگلیسی Austria می نویسند و جناب خبرنگار با خیال راحت اون رو استرالیا ترجمه کرده . این هم از حرفه ای بودن خبرنگاران ما

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بی سوادی علمی یا تحریف خبری؟ قسمت دوم

حتما قضیه اون مجسمه رو که دستمایه یک عده عوام فریب شده بود رو یادتونه


به تازگی هم یک سری دیگه راه افتادند و ایمیل هایی با عکس و تفصیلات از نامه های تاریخی یزدگرد سوم و عمر رو این ور و اون ور پخش می کنند ولی جالبه که بدونید این نامه ها هم جعلیه و زایده تخیلات بعضی ها و خوش باوری بعضی های دیگه است


کافیه نقد یکی از بلاگرهای قدیمی رو که اهل بخیه هم هست رو بخونید( نقد خداداد رضاخانی بر نامه یزدگردFaking Yazdgerd( تا ببینید چقدر این نامه ها من در آوردی و مضحکه. من رد این نامه ها رو گرفتم تا جایی که می رسه به کتابی در یاد یکی از پان ایرانیست های دو آتشه یعنی جناب دکتر رضا مظلومان( که بعدا" اسمش رو به کورش آریامنش عوض کرد)
برای نمونه به مراجع زیر مراجع کنید:
مرجع 1

مرجع 2

یک مورد دیگه هم درباره شجره نامه خلیفه دوم که می تونید اصل و نقد اش رو اینجا بخونید

http://www.bazgasht.net/

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, November 01, 2005

بی سوادی علمی یا تحریف خبری؟

یادتونه چندوقت پیش درباره خبر روزنامه ایران از پذیرفته شدن مقاله یکی از دانشجویان در کنفرانسی در ایتالیا نوشته بودم؟ این هم دسته گل دیگه روزنامه ایران اون هم در صفحه اول : جوان ايرانى برترين مخترع جهان شناخته شد {نسخه pdf}
اگه یه سری به لینک های زیر بزنید می بینید که :
1-این نمایشگاه اختراعات لندن مثل همون نمایشگاه ژنو یه جاییه برای افراد مختلف که بیاند و بساط ارایه چیزهای عجیب و غریب شون رو راه بیندازند. از جمله چیزهایی که توی این ملغمه عجیب عرضه شده بود یه قفل ضد کپی کلید بود( که متاسفانه روز قبل از دست صاحب اش افتاده بود و کار نمی کرد!)، محصولی که جلوی خشک (پیر )شدن خیار سبز رو می گیره ،دوچرخه ای که به پهلو می ره و بلاخره یک ویاگرای زنانه که مثل patch ترک سیگار به مچ دست خانم ها وصل می شه و باطری سکس شون رو شارژ می کنه!
2-نمایشگاههایی از این دست معمولا از نظر علمی و آکادمیک هیچ ارزشی ندارند و بیشتر یه محل تفریح مدرن اند( یه جور بازار مکاره جدید)
3- سازمان پشتیبان این نمایشگاه Betfair که کار اصلی اش برگزاری شرط بندی ها و قرعه کشیه

4- بر اساس اطلاعات سایت نمایشگاه برای شرکت و نمایش دادن محصولات در این نمایشگاه هیچ گزینش علمی وجود نداره وفقط در پایان نمایشگاه به تعدادی از محصولات جوایزی داده خواهد شد.

5- در هیچ کجای سایت از اینکه مخترع ایرانی برنده نمایشگاه شده باشه حرفی به میان نیامده چه برسه به اینکه برترین مخترع جهان شده باشه

6- اگر بخواهیم ویژگی این جور نمایشگاهها در یک جمله خلاصه کنیم ، بهتر از این جمله نمی شه که یکی از مخترعان درباره اختراع خودش گفته "The beauty of this is that it has absolutely no purpose except fun,"

خوب بد نیست خودتون هم برید و سری به این سایت ها بزنید تا ببینید چطوری روزنامه های ما از کاه کوه درست می کنند!


weblog
British inventors: Sex drive to sideways bikes


-------------------
BIS


1- سایت نمایشگاه اختراعات انگلیس
Is everyone eligible for the awards?

All inventors exhibiting at the show are eligible to have their invention/s judged by a panel of leading experts in the field of industry and invention, a completed online application form must be completed for each entry.
-------------------------
About Betfair:

Betfair has revolutionised the gaming industry with the concept of ‘exchange betting’ – a new form of bookmaking that uses internet technology to enable punters to bet at odds set by other punters, rather than the bookmaker itself. The company, winner of the prestigious Queen’s Award for Enterprise in the innovation category in 2003, has grown rapidly in its first five years and currently has over 400,000 registered customers and matches up to 12,000 bets per minute.
--------------------------

Iranian young man awarded as one of world's four best inventors [1] [2][3][4][5][6][7] [...]
-------------------

مسابقات جهاني اختراعات و فناوري‌هاژنو. [2][1]

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


هالوین در سرزمین گوگلی ها
گوگل هر سال لوگوی خاصی رو برای مناسبت هایی از جمله هالوین طراحی می کنه. این پایین چند تا شون رو می بینید:


2004:


2003:


2002:


2001:

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?