بابا و دخترش

بابا و دختراش

Wednesday, December 31, 2003


هزاران نفر از نجات یافتگان زلزله شب ها را در هوای سرد بم بدون کوچکترین سر پناهی می گذرانند

اینها خلاصه اخباریه که دیشب از تلویریون ABC استرالیا شنیدم :
1- بعضی ساکنان منطقه گفتند که برخی از بچه هایی که از زیر آوار نجات پیدا کرده بودند در اثر سرمای سخت شبانه مردند
With UN estimates suggesting that 90 per cent of Bam's buildings are damaged, tens of thousands of people are now sleeping in the open.

"Two children from my family, 12 and 13-years-old, survived the earthquake but they died from exposure while out on the street some time on Friday night," one middle-aged woman said

2- ممکنه تعداد کشته شده های بم به 50،000 نفر برسه
3- نزدیک به 30،000 جسد تا حال دفن شده اند
4- بیش از 100،000 نفر بی خانمان شده اند.
5- لباس بچه ، صابون ، غذا های کنسرو شده ، وسایل پخت و پز و همبنطور آب آشامیدنی شدیدا مورد نیاز است
Rob MacGillivray, emergency adviser for Save The Children, said health care was a priority. Blankets, children's clothes, soap, cooking sets and large cans for drinking water were also badly needed, he said.

6- خاتمی گفت که او دستور داده بررسی شود که چرا ساختمانهای دولتی از جمله بیمارستانها در این زلزله فروریخته . او گفت "کسانی که مقصر باشند بسختی مجازات خواهند شد"
President Khatami said he had ordered an investigation into why government buildings, including hospitals, had also crumbled.

"Those who are to blame will be severely punished," he said.

6-
Television broadcasts showed one girl, aged about six, lying in a hospital bed with tubes attached to her nose and a bandaged head.

"I want to show my dolls to my mummy and tell her what has happened to us. But I can't find my mummy," she said.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, December 30, 2003


اين خاک چه می گويد، با نعره خاموشی؟
اين طفل چه می جويد، از مرز فراموشی؟


این چند روز اینجا بودم و آنجا بودم. این چند روز می نشستم و می دویدم . این چند روز می رفتم و می آمدم با بغضی گرفته از سوگ دهها هزار هموطنی که در یک لحظه طومار حیاتشان به هم پیچید. در سوگ خانواده هایی که به یک بار 150 نفر از خویشان خود را از دست دادند همه دارایی و مایملک شان بر باد رفت . حتی خاطرات و یادگارهای آبا و اجدادیشان از بین رفت و ماند کالبدی تنهای تنها. از میان رفتگان تنها نام ایرج بسطامی برایم آشنا بود که اورا هم فقط یکبار در جشن عروسی یکی از فامیل های مشترکمان دیده بودم. خدایش رحمت کند . اما دیگرانی را که هر روز در عکس ها و فیلم های خبری می بینم هم برایم آشنایند. ضجه های این پدر داغدار آنقدر بلند است که حتی از فرسنگ ها راه هم قابل شنیدن است. آیا برای تسلای دلی غمگین می شود کاری کرد؟

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, December 24, 2003

gمبادي ورودي و خروجي ايالات متحده از اين پس به هنگام ورود و خروج گردشگران از آنان انگشت‌نگاري كرده و عكس مي‌گيرند تا امكان پيگيري روند ورود يا خروج خارجياني كه از ايالات متحده ديدار مي‌كنند، فراهم آيد.

به گزارش روزنامه استراليايي AGE قرار است از پنجم ژانويه تمامي 15 فرودگاه بين‌المللي آمريكا و مبادي گمركي زميني و دريايي اين كشور مقررات جديد ورود و خروج براي خارجي‌هااجرا شود.
بيل استراسبرگر، سخنگوي وزارت امنيتي داخلي ايالات متحده با اشاره به اجراي اين طرح ادعا كرد مردم اجتناب ناپذير بودن افزايش تمهيدات امنيتي در مبادي گمركي آمريكا را درك كنند. اين برنامه كه از آن تحت عنوان US- VISIT ياد مي‌شود قرار است با به كارگيري نرم‌‌فزارهاي كامپيوتري پيشرفته ورود و خروج 24 ميليون گردشگري كه هر ساله وارد ايالات متحده شده يا اين كشور را ترك مي‌كنند، تحت نظر گيرد.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, December 23, 2003


اگر شما هم مثل من کمی نگران این لامپ نیم سوزِ بی معرفتِ شکستهء چشمک زنِ ادیتورسازِ وبلاگ نویسِ بیمه نشده ی دربدر عاشق ... شده اید خیالتون راحت باشه بادمجون بم آفت نداره .یه کلیک رو عکس بالایی بکنید تا بفهمید این جناب الان کجاست.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

روزنامه «ساندي هرالد» چاپ استراليا اعلام كرد كه هواپيماهاي جاسوسي استراليا برفراز ايران در حالي به عمليات جاسوسي پرداخته اند كه به دستور آمريكا و بدون اطلاع مقامات رسمي استراليا اين ماموريت را انجام داده اند.وزارت دفاع استراليا اعلام كرد كه هيچ يك از مقامات رسمي ارتش استراليا و شخص وزير دفاع اين كشور _ رابرت هيل _ از اين ماموريت هواپيماهاي جاسوسي «RAAF» مطلع نبوده اند. در اين حال دولت استراليا اعلام كرد كه هواپيماهاي مخصوص «RAAF Orion P3C» كه در حال انجام عمليات روي عراق بوده اند، به دستور نيروهاي آمريكايي به رديابي و جاسوسي سيستم هاي الكترونيك ايران پرداخته اند.سناتور هيل از كانبرا اطلاع داد كه چنين تصميمي بدون كسب اجازه و دستور مستقيم او انجام شده است. دولت استراليا اعلام كرد كه نيروهاي استراليا در زمان جنگ تحت امر آمريكا بوده اند و حال كه براي برقراري صلح در آنجا مانده اند، بايد از دولت استراليا دستور بگيرند
http://www.emrooz.ws/ShowItem.aspx?c=1&Serial=3472
Movable Type 3.012.22.2003

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Saturday, December 20, 2003



این هم از روش جدید فروشگاههای استرالیا برای خوشحال کردن بچه ها در تعطیلات کریسمس و صد البته کشوندن بجه ها و پدر مادر ها به فروشگاه خودشون.توی بعضی از فروشگاههای استرالیا این روزها بساط رنگ کردن صورت ها و دادن بادکنک مجانی و بسته بندی و کادو پیچی مجانی هدایا و گرفتن عکس باجناب Santa که این یکی معمولا مجانی نیست رو به راهه. راستی می دونستید کلمهSanta و Satan در تمامی حروف مشترکند و فقط حروف شون جابجا شده . اسما تنزل من السما

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نیلوفر مدتی است که یادگیری الفبا را شروع کرده و بعضی از حروف بخوبی می شناسد مثل حرف N که حرف اول اسم خودش یعنی نیلوفراست. چن روز پیش مشغول پیدا کردن و خواندن حروف در مجله بودیم که دست گذاشت روی یک کلمه ای و گفت : ببین بابا این L و این هم O این هم کلاغ ( به حرف V می گه کلاغ چون توی نقاشی ها کلاغ رو اینجوری یادش دادم) و این یکی چی بود ؟
گفتم : E
نیلوفر: خوب حالا چی می شه؟
بابا: ال او وی ای. می شه LOVE دخترم LOVE !
مادرش رو صدا کردم و گفتم : بیا دخترت LOVE رو هم یاد گرفت!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بعضی ها به من می گن بابا چرا اینقدر پولکی شدی. نمی دونید این دوره همه به این مرض دچارند . امروز دیدم گوگل هم توی آگهی هایی که تو صفحه حسین درخشان می گذاره آدرس این سایت رو داده که اسکناس های عراقی زمان صدام حسین رو می فروشه . بیچاره هودر که بایستی صبر کنه تا یکی اسکناس صدام بخره تا پورسانت اش رو بگیره. ( ولی هودر جان یادت باشه اگه کسی از این صفحه رفت اونجا بایستی سهم من هم بدی !) اما ادامه بحث شیرین اسکناس های استرالیایی:
اسکناس های استرالیا چندتا ویژگی جالب دارند که برای راحت تر کردن کار دستگاههای اتوماتیک فروش نوشابه و ... و همینطور تشخیص اسکناس های اصلی از جعلی کاربرد داره از جمله :
1- رو و پشت هر اسکناس یک دایره سفید که داخل اش یک ستاره 7 پر رنگی وجود داره رسم شده.در یکطرف اسکناس 4 پر و در طرف دیگر 3 پر این ستاره رنگی شده

2- روی همه اسکناس ها (که از جنش پلی استر) هستند یک پنجره شفاف وجود داره که در داخل اونها بسته به نوع اسکناس علاثم خاصی نوشته شده که ممکنه روی اسکناس ها جعلی نباشد.

3- روی هر اسکناس به صورت بسیار ریز Micro printing مقدار اسمی هر اسکناس یا جملات خاصی درج شده

در شکل پست پایین دو طرف یک اسکناس 100 دلاری استرالیا دیده می شود که ناحیه های raised printing وmicro printing با شماره های 1 و 2 مشخص شده اند.
[مرجع]

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Thursday, December 18, 2003



برای اونهایی که مایلند بدونند بگم که اسکناس های استرالیایی 5 نمونه است اسکناس های 5$ و 10$ و 20$ و 50$ و 100$ . از همه بزرگترش اسکناس 100$ که ممعولا هم کمتر کسی با خودش حمل اش می کنه مگر احتمالا برای خرید های کریسمس ( اصولا این روزها با داشتن چند جور کارت اعتباری و بانکی و ... کی دیگه با خودش اسکناس حمل می کنه؟ ) این اسکناس ها مزین به طرح پارلمان و یاعکس شخصیت های سیاسی ( ملکه الیزابت دوم ) و یا شخصیت های ادبی و هنری ) - مکتشفان و همينطور نخستین نویسنده ابوریجینال و نخستین زن عضو مجلس و بلاخره دو تن از مشاهیر استرالیا یی با زمینه های فعالیت کاملا متفاوت ( یکی هنرمند و خواننده و دیگری نظامی ) که تاثیر قابل توجهی بر معروفیت استرالیا در دنیا بازی کردند.
در باره مشخصات ظاهری و حفاظتی اسکناس ها هم حرف هایی هست که انشالله برای دفعه بعد تا اون موقع Good night sleep tight ( آخه الان در ایران و اروپا و امریکا که بیشترین خواننده های وبلاگ من رو دربرمی گیرند شبه )

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, December 16, 2003

کاری که حسین درخشان و دیگران در اجلاس ژنو کردند در روشن کردن افکار عمومی دنیا در باره مسایل سانسور اینترنت در ایران منحصر به فرد بود و یکی دیگه از توانایی های وبلاگ و بلاگ نویسان رو به خوبی نشون داد . اما من از اینکه در اون اجلاس اسم سینا مطلبی برده شده بود و ممکن بود براش دوباره دردسر هایی رو بوجود بیاره ناراحت بودم تا اینکه امروز تو وبلاگ هاله لینکی رو دیدم که فکرم رو کمی آزاد کرد . این پیغام رو هم براش نوشتم . شما هم اگه خواستید سری به وبگرد ما بزنید و خوش آمدی بگید

سلام رفيق خوش آمدی به جمع ما. می دونم که دل کندن از اون خاک دامنگير کار ساده ای نبود اما نگران نباش بزودی برمی
گرديم برای ساختن اش نه برای خودمون بلکه برای مانی تو و نيلوفر من انشالله.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, December 15, 2003

کوییز2- کدام کشور دنیا ست که بیشتر امکان پیشرفت را برای جوانان دارد ؟
الف) ایران
ب)بریتانیا
ج) جمهوری خلق چین
د) دانمارک

پاسخ- درست حدس زدید همون کشور خودمون ایرانه. باور کنید ! شوخی نمی کنم کافیه که نیم نگاهی به بیوگرافی این جناب بیدندازید تا ببینید بعضی ها چطور می تونند ظرف 4 سال از یک لیسانس وظیفه به ریاست سازمان صنايع ملی ايران و معاونت وزیر برسند و 3 سال بعد وزیر صنايع بشند و بعد وزیر تعاون و مجددا وزیر صنایع و نهایتا سفیر جمهوری اسلامی در روسیه.

واقعا کجای دنیا رو سراغ دارید که جوانی با مدرک لیسانس و 4 سال سابقه کار در کارخانجات مختلف تهران و اصفهان بشه رئیس مهمترین سازمان صنعتی کشور؟


بيوگرافی سفير جمهوری اسلامی ايران در مسکو

جناب آقای مهندس غلامرضا شافعی

تاريخ و محل تولد: 1330 ، مرند

1354: پایان دوره کارشناسی مهندسی مکانيک در دانشگاه صنعتی شريف تهران

1354-1356 : خدمت نظام وظيفه

1356-1360 : اشتغال بکار در کارخانجات مختلف تهران و اصفهان

1360-1362 :رياست سازمان صنايع ملی ايران

1362-1363: معاونت وزير معادن و فلزات

1363-1368: وزير صنايع

1368-1371: معاون سازمان برنامه وبودجه

1370-1376: وزير تعاون

1376-1379: وزير صنايع

1379- تا حال حاضر : مشاور رئيس جمهور

1379- تا حال حاضر: سفیر جمهوری اسلامی ايران در روسيه

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, December 08, 2003

سلام . می بخشید که مدتی بی خبر گذاشتم و رفتم باور کنید که خودم هم نمی دونستم که کی می تونم بر گردم . الان هم که تونستم بیام فقط آمدم بگم که نگران نباشید هر سه ما خدا رو شکر سالمیم فقط من بی نهایت گرفتارم و لی سعی می کنم هر چند وقت یکبار چند خطی اینجا بنویسم. از همه اونهایی که احوالم رو پرسیده بودند و برام نگران شده بودند تشکر می کنم بخصوص هاله و مامان نیلو بابایی و فراز
این پایین هم چندتا مطلبی بود که یادداشت کرده بودم که تکمیل شون کنم که نشد. فقط براشون یکی دو جمله می نویسم می رم.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Monday, December 01, 2003

این سه نفر هم کاندیداهای حزب مخالف دولت فعلی استرالیا بودند برای رهبری حزب و رقابت با جناب نخست وزیر فعلی یعنی جان هوارد. بنظر شما کدوم یکی شون انتخاب شد؟
Mark Latham Kevin Rudd Kim Beazley

جوابتون درسته همونکه مشغول حمل سطل زباله است.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


Short Circuit 2 (1988)

این فیلمرو هم یک شب که نیلوفر بی خوابی به سرش زده بود نشستیم تا سحر نگاه کردیم . شما هم اگه وقت داشید ببینیدش

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

این مستند تلویزیونی رو هفته پیش کانال abc پخش کرد قسمت اول اش درباره ایران و ایرانی ها و مراسم زرتشتیان واقعا دیدنی بود

Journey's to the Ends of the Earth - Vol 1
From the bustle of Tehran to ancient cities unchanged for centuries, David Adams meets the complex, hospitable people of much misunderstood Iran, a country that has been at the centre of the world affairs for millennia.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


این جا بجه های مدرسه ای سال آخر دبیرستان که درس شون تموم می شه پایان تحصیلات شون و شروع رسیدن به سن قانونی رو با یک برنامه جشنی به اسم schoolies اعلام می کنند که از پر دردسرترین روزهای سال برای پلیس استرالیا ست. متاسفانه توی این مراسم مصرف مواد مخدر و الکل بدون حد و حساب همین طور داشتن سکس بی ملاحظه ( این اصطلاح فارسی رو امروز از بی بی سی یاد گرفتم )از مهمترین برنامه هاست . این پایین هم چندتا از ماجرا های مربوط به اون رو می بینید

Arrests double as southern schoolies join Qld party

Qld cop stood down

Police to be interviewed over Schoolies claim

Wrong side of the law

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin



Spread The Love

کانال 7 هفته قبل یک برنامه ای داشت برای ترویج دوستی و محبت که آرم اش اون بالا بود ولی جالب تر از همه آهنگی بود که در پایان این مسابقه با شرکت کلیه مجریان و دست اندرکاران شبکه 7 خونده شد و در آن ترویج محبت و دوستی اعلام شد حتی دوتا سخنگوی حزب مخالف هم که معمولا هر هفته روزهای دوشنبه با هم درمورد موضوعات روز مناظره تلویریونی دارند هم آمدند و قسمتی از آهتگ رو اجرا کردند!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

يک سال بعد مترسک فيلسوف و دانا شد و چون دوباره از کنار او گذشتم دو کلاغ را ديدم که سرگرم لانه ساختن زير کلاه او بودند!

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

- اصطلاح goodnight, sleep tight از زمان شكسپير شروع شده. در اون زمان تشك ها رو با طناب به تخت ميبستن كه نيفته. اگه ميخواستن تشكه سفت تر بشه, طناب رو بيشتر ميكشيدن. از همون جا اين اصطلاع معروف شد.

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

درست حدس زدید این حادثه مربوط به استرالیا ست . خوشبختانه اتوبوس در اون لحظه خالی بود و کسی زخمی یا کشته نشد

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin



کوییز1- به نظر شما تصویر فوق مربوط به حادثه ای در کدام کشور است ؟
الف) استرالیا
ب ) برزیل
ج) جامایکا
د) دومنیکن

| مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin


My blog is worth $11,855.34.
How much is your blog worth?